Konkurs na stanowisko DYREKTORA MUZEUM MIEJSKIEGO W RUDZIE ŚLĄSKIEJ

2025-09-09 1313
Art. czytany: 53 razy

SL.2111.7.2025

URZĄD MIASTA RUDA ŚLĄSKA
plac Jana Pawła II 6, 41-709 Ruda Śląska
PREZYDENT MIASTA RUDA ŚLĄSKA OGŁASZA KONKURS NA STANOWISKO
Dyrektora Muzeum Miejskiego im. Maksymiliana Chroboka w Rudzie Śląskiej


1. Wymagania niezbędne:

1. posiadanie obywatelstwa polskiego,
2. pełna zdolność do czynności prawnych i korzystania z pełni
praw publicznych,
3. niekaralność za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
niekaralność zakazem pełnienia funkcji związanych z dysponowaniem środkami publicznymi,
4. nieposzlakowana opinia,
5. stan zdrowia umożliwiający wykonywanie pracy na stanowisku kierowniczym,
6. wykształcenie wyższe magisterskie,
7. co najmniej 10-letni staż pracy w instytucjach kultury lub innych podmiotach działających w obszarze kultury, w tym co najmniej 5-letni staż na stanowisku kierowniczym,
8. znajomość przepisów z zakresu funkcjonowania i finansowania publicznych instytucji kultury w tym ustaw: o muzeach, o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej, o finansach publicznych, prawa zamówień publicznych, Kodeksu Pracy.

2. Dodatkowo preferowane będą:

1. wykształcenie w jednej z dziedzin związanych z działalnością podstawową muzeów np. historia, historia sztuki, muzealnictwo, kulturoznawstwo, etnologia, konserwacja zabytków,
2. znajomość aktów prawnych dotyczących funkcjonowania administracji samorządowej (w szczególności ustawy o samorządzie gminnym i powiatowym), przepisów o ochronie danych osobowych,
3. wysokie kompetencje interpersonalne, predyspozycje menedżerskie i zdolności organizacyjne oraz umiejętność kierowania zespołem,
4. posiadanie wiedzy i doświadczenia z zakresu pozyskiwania pozabudżetowych środków finansowych, w tym środków z programów UE,
5. doświadczenie w realizacji projektów kulturalnych.

3. Warunki pracy:

1. stosunek pracy zawarty na skutek powołania na czas określony – 3 lata,
2. pełny wymiar czasu pracy,
3. miejsce pracy – Muzeum Miejskie, ul. Wolności 26 w dzielnicy Ruda, bliskie sąsiedztwo przystanków komunikacji publicznej oraz zjazdu na trasy N-S i DTŚ,
4. praca biurowa na stanowisku z monitorem ekranowym, wymagająca również bezpośredniego kontaktu z klientem, możliwa praca w terenie,
5. kierowanie instytucją kultury w tym zarządzanie mieniem, realizowanie zadań określonych statutem placówki, kierowanie zespołem.

4. Wymagane dokumenty:

Uwaga! Wszystkie, niżej wymienione, dokumenty aplikacyjne należy podpisać, a przedłożone kopie dokumentów dodatkowo opatrzyć adnotacją o treści „za zgodność z oryginałem” i opatrzyć datą.

1. pisemne zgłoszenie do konkursu, zawierające motywację kandydata do pracy na stanowisku dyrektora Muzeum Miejskiego im. Maksymiliana Chroboka w Rudzie Śląskiej (1 strona A4),
2. kwestionariusz osobowy (zał. nr 1 do niniejszego ogłoszenia),
3. oświadczenia kandydata (zał. nr 2 do niniejszego ogłoszenia),
4. kopie dokumentów poświadczających wykształcenie (np. dyplomy, świadectwa, zaświadczenia),
5. kopie dokumentów poświadczających przebieg pracy zawodowej, w tym doświadczenie w pracy na stanowiskach kierowniczych (świadectwa pracy, zaświadczenia o aktualnym zatrudnieniu itp.),
6. kopie dokumentów poświadczających dodatkowe kwalifikacje i uprawnienia (np. dyplomy, certyfikaty, zaświadczenia),
7. autorski program działania Muzeum Miejskiego im. Maksymiliana Chroboka w Rudzie Śląskiej opracowany według zał. nr 3 do niniejszego ogłoszenia (na wniosek kandydata, informacje na temat obecnych warunków organizacyjno–finansowych działalności placówki udostępnia Wydział Kultury, Komunikacji Społecznej i Promocji Miasta Urzędu Miasta Ruda Śląska).

5. Informacja o przetwarzaniu danych osobowych

Administratorem danych osobowych jest Prezydent Miasta Ruda Śląska. Szczegółowe informacje o przetwarzaniu danych osobowych zamieszczone są w Biuletynie Informacji Publicznej pod adresem www.rudaslaska.bip.info.pl.

6. Postępowanie rekrutacyjne:

postępowanie rekrutacyjne będzie prowadzone w trzech etapach:
I etap: weryfikacja ofert pod kątem spełniania przez kandydatów niezbędnych wymagań,
II etap: ocena autorskich programów działania Muzeum Miejskiego,
III etap: rozmowa kwalifikacyjna obejmująca zagadnienia dotyczące stanowiska pracy, kompetencji kandydatów, autorskiego programu działalności i obowiązujących przepisów.
Organizator zastrzega na rzecz Komisji Konkursowej prawo rezygnacji z kontynuowania postępowania na każdym jego etapie.

7. Termin i sposób składania ofert:

Wymagane dokumenty należy złożyć w zamkniętej kopercie bezpośrednio w siedzibie Urzędu Miasta, adres: plac Jana Pawła II 6, 41-709 Ruda Śląska, w Biurze Obsługi Mieszkańców na parterze budynku, w terminie do 26 września 2025 r. do godziny 14:00 z dopiskiem:

„konkurs na stanowisko DYREKTORA MUZEUM MIEJSKIEGO W RUDZIE ŚLĄSKIEJ”

Dokumenty kandydatów, które wpłyną do Urzędu Miasta po upływie wyżej określonego terminu nie będą rozpatrywane. Lista kandydatów, którzy zostaną zaproszeni na rozmowę kwalifikacyjną zostanie opublikowana w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miasta Ruda Śląska (wg numerów ewidencyjnych nadawanych w Biurze Obsługi Mieszkańców), w okresie do 14 dni po upływie terminu składania ofert.

8. Informacja o wyniku rekrutacji:

Informacja o wyniku rekrutacji będzie zamieszczona w Biuletynie Informacji Publicznej oraz na tablicy informacyjnej w Urzędzie Miasta Ruda Śląska, niezwłocznie po przeprowadzonym postępowaniu. Organizator zastrzega sobie możliwość rezygnacji z zatrudnienia kandydata.

9. Dokumenty aplikacyjne kandydatów po zakończonej procedurze rekrutacji:

W okresie 3 miesięcy od daty zamieszczenia informacji o wyniku rekrutacji w Biuletynie Informacji Publicznej, kandydaci mogą osobiście odbierać swoje dokumenty aplikacyjne w Wydziale Kadr Urzędu Miasta w pokoju 120 (I piętro budynku przy Placu Jana Pawła II 6), w godzinach pracy Urzędu. Po upływie tego terminu dokumenty te zostaną zniszczone.

Prezydent Miasta
Michał Pierończyk